Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Turniej bojowy - III Turniej o Z³ote Jajo Gryfa
> Inne > Kalendaria 2003-2009 > Kalendarium 2008
Herion
REGULAMIN TURNIEJU BOJOWEGO
III TURNIEJU O Z£OTE JAJO GRYFA




OGÓLNE ZASADY:

1. Udzia³ w turniejach mog± braæ osoby pe³noletnie!
2. Stroje historyczne oraz uzbrojenie z okresu od 1340 do 1460 roku.
3. Poszczególne zmagania zawodników prowadzone bêdzie przez okres pó³torej (1,5) minuty.
4. Zachowanie zgodne z Regu³± Rycersk±! Sêdzia ma prawo przyznaæ ostrze¿enie za nieprzepisowe zachowanie lub za ³amanie zasad rycerskich. Przy drugim ostrze¿eniu nastêpuje dyskwalifikacja z turnieju!
5. Walki oceniane i punktowane bêd± przez trzech obiektywnych, niezale¿nych sêdziów, wybranych po jednym z uczestnicz±cych w turnieju bractw.
6. System przeprowadzenia turnieju bojowego uzale¿niony od liczby bior±cych w nim udzia³ i podany zostanie przed rozpoczêciem walk.
7. Ka¿de trafienie przeciwnika zaliczone przez sêdziów to jeden punkt. Sêdziowie zaliczaj± trefienie, je¿eli zosta³o ono zadane w pole trafienia, zadane z zauwa¿aln± si³±, krawêdzi± tn±c± broni.
8. Zwyciêzca wybrany zostanie wed³ug uzyskanej przewagi punktowej, na co sk³ada siê: ilo¶æ ciosów skutecznych, technika walki, efektywno¶æ ofensywy i defensywy. Sêdzia g³ówny ma prawo zakoñczyæ pojedynek przed czasem, je¿eli przewaga wskazuje na zdecydowan± wygran±.
9. W celu sprawnego przeprowadzenia ca³ego turnieju stosowana bêdzie zasada, i¿ od wywo³ania zawodnika do krêgu, ten ma 2 minuty czasu na stawienie siê inaczej jego walka zostanie poddana walkover’em.
10. Zawodnik zobowi±zany jest do posiadania w³asnego sprzêtu.


WYMAGANIA SPRZÊTOWE:

1. He³m z zas³on±. Zakaz u¿ywania he³mu typu barbuta. Je¶li sêdziowie uznaj± he³m za niebezpieczny dla bior±cego udzia³ w walkach, mog± zawodnika nie dopu¶ciæ do turnieju.
2. Ochrona korpusu: Przeszywanica + kolczuga lub p³aty lub kirys lub napier¶nik lub brygantyna.
3. Os³ony stawów (³okcie, kolana): elementy p³ytowe b±d¼ zbrojniki. Os³ona szyi: kaptur pikowany z kryz± b±d¼ wysoki ko³nierz przeszywanicy wraz z kapturem kolczym lub czepcem kolczym. Os³ona d³oni: rêkawice p³ytowe dowolnego typu zgodne z datowaniem.
4. Broñ: miecze jednorêczne, pó³torarêczne. Dopuszczone s± tasaki, kordy. Broñ nie mo¿e mieæ ¶ladów rdzy ani te¿ nie mo¿e posiadaæ zadziorów i ostrych krawêdzi. Miecz nie mo¿e byæ przywi±zany do d³oni. Przed turniejem sêdziowie oceni± ka¿d± broñ pod wzglêdem dostosowania do regu³ turnieju. Sêdziowie maj± prawo wykluczyæ broñ, która mo¿e stanowiæ zagro¿enie dla przeciwnika.
5. Tarcza - trójk±tna rycerska. Niedopuszczalne s±: pawê¿e, migda³y, metalowe okucia tarcz.
6. Przed rozpoczêciem turnieju ka¿dy bior±cy w nim udzia³ musi zaprezentowaæ siebie i swe opancerzenie i broñ przed sêdziami. Sêdziowie maj± prawo nie dopu¶ciæ zawodnika do turnieju, w przypadku naruszenia, choæ jednego z wymogów sprzêtowych.
7. Niedopuszczalne s± wariacje w uzbrojeniu typu pe³na p³yta i he³m garnczkowy!!!.
8. Obuwie historyczne!


WALKA:

1. Punktowane ciosy musz± byæ silne, widoczne i osadzone, zadawane powy¿ej kolan i ³okcia. Cios, który przebije siê przez blok i nadal zachowa impet, bêdzie liczony jako trafienie.
2. W przypadku mieczy d³ugich mo¿liwe uderzenia g³owic±.
3. W przypadku wytr±cenia broni walcz±cy decyduje czy przeciwnik, któremu zosta³a wytr±cona broñ mo¿e j± podnie¶æ i kontynuowaæ pojedynek. Jednak¿e wytr±cenie miecza nie przes±dza o wygranej, bo nie jest punktowane i nie nokautuje przeciwnika. Ten, co wytr±ci³ miecz i nie pozwoli przeciwnikowi go podnie¶æ sprawia, ¿e walka zostaje przerwana i wygrywa ten, który zdoby³ najwiêcej punktów.
4. Zakazane s± uderzenia kantem i rantem tarczy. Mo¿na uderzaæ jej ca³± powierzchni±. Jednak uderzanie tarcz± nie bêdzie punktowane.
5. Zabronione s±: wszelkiego rodzaju pchniêcia, sztychy – w przypadku nie przestrzegania tej zasady zawodnik zostaje automatycznie usuniêty z turnieju. Niedozwolone s± równie¿ ciosy w kroczê, ci±g³e uderzenia w rêkawicê przeciwnika, które ma na celu wytraciæ mu broñ. Zabronione s± celowe podciêcia oraz stosowanie „technik zapa¶niczych”, maj±cych na celu powalenie lub wypchniêcie przeciwnika z pola walki.
6. Walka na zasadach honorowych, to znaczy nie mo¿na atakowaæ przeciwnika stoj±c za jego plecami lub powalonego na ziemiê, b±d¼ zawodnika, który dobrowolnie poddaje walkê.
7. Tak zwane „mi¶ki” trwaj±ce d³u¿ej ni¿ 3 sekundy bêd± przerywane.
8. W momencie uszkodzenia sprzêtu ochronnego b±d¼ zaczepnego - zawodnik zobowi±zany jest do jego naprawy/wymiany. Czas w tym celu bêdzie okre¶lony przez organizatorów na miejscu, zale¿ny od rodzaju usterki i ca³ej sytuacji. Je¶li taka naprawa nie bêdzie mo¿liwa, zawodnik przegrywa przez walkover`em.
9. Kontuzja b±d¼ dobrowolne poddanie walki - zawodnik musi przyklêkn±æ na 1 kolano i opu¶ciæ miecz na ziemiê. Drugi zawodnik jest zobowi±zany do wstrzymania siê od dzia³añ zaczepnych pod gro¼b± wykluczenia z turnieju.


Kontakt:
Bart³omiej "Gandalf" Zielonka
tel. 509-816-943
Leszek "Haris" Jêczkowski
tel. 501-147-023
Anna "Anariona" Adamczyk-Karpiñska
tel. 502-489-740

kkr@kkr.nsc.pl
http://kkr.nsc.pl
Anariona
Prosimy o potwierdzenie uczestnictwa w turnieju do 5 maja 2008 mailem b±d¼ telefonicznie (numery telefonów w pierwszym po¶cie).
Proszê podaæ informacjê o:
- dacie przyjazdu
- liczbie osób
- liczbie osób bior±cych udzia³ w turnieju ³uczniczym oraz/lub bojowym
- liczbie namiotów (w celu rozplanowania obozowiska)
Marcin Waszkielis
Jaka jest nagroda?
Gandalf
Rze¼ba dla walcz±cych - Jajo w p³omieniach. :-)
Rze¼ba dla ³uczników - Wypas Jajo. :-)
Nagrody w naszych turniejach s± symboliczne i pami±tkowe. Zale¿y nam g³ównie na dobrej zabawie i do takiej wszystkich serdecznie zapraszamy.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.