WSTÊPNY ZARYS BOJÓWKI Pojedynek sk³ada siê z trzech staræ:
- pierwsze starcie - jedynki + tarcze,
- drugie starcie - na miecze pó³torarêczne,
- trzecie starcie - broñ obuchowa (topory, buzdygany lub korbacze przegotowane przez organizatorów). W tym starciu wybór typu broni przez walcz±cych.
Czas trwania ka¿dego starcia to jedna minuta. Walki bêd± prowadzone w taki sposób, by uczestnicy mogli miêdzy nimi odpocz±æ.
Sumaryczny wynik staræ decyduje o wyniku pojedynku.
W zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników pojedynki bêd± prowadzone systemem pucharowym lub ka¿dy z ka¿dym. Sedziowaæ bêd± 3 osoby (organizatorzy). Sedzi± prowadz±cym bêdzie
Kermit. Organizatorzy oczywi¶cie nie uczetnicz± w starciach.
Oceniana bedzie ilo¶æ czystych trafieñ. Strefa punktowana to:
- g³owa
- korpus
- ramiona
- uda.
Walki maja byæ czyste i honorowe.W czasie walki nie dopuszczalne bêd±:
- sztychy
- bicie le¿±cego
- celowe uderzanie w krocze i stopy
- kontynuowanie walki, gdy przeciwnik zgubi broñ
- uderzanie piê¶ciami, g³ow± lub kopanie
- celowe zapasy, "mi¶ki" itp.
- niestosowanie siê do poleceñ sêdziów.
Wymagania sprzêtowe uczestników bojówki:
- broñ têpa o zaokr±glonych sztychach
- obowi±zkowa przeszywalnica
- obowi±zkowa os³ona klatki piersiowej, np: kirys, p³aty, kolczuga itp
- obowi±zkowe os³ony wszystkich koñczyn
- he³m z os³on± twarzy i czepcem ochraniaj±cym szyjê
- ca³e uzbrojenie ochronne ma byæ zgodne z przedstawian± przez uczestników epok± XIII - XVI w. (np niedopuszczalne wariacje typu: he³m garczkowy + elementy gotyckie, itp.
- ka¿dy uczestnik powinien posiadaæ w³asne barwy, sztandar lub proporzec i conajmniej jednego giermka.
Nagroda.
Zwyciê¿ca otrzyma, w mosiê¿nych monetach, rónowarto¶æ swojej zbroji i uzbrojenia.
Wa¿enie uzbrojenia zwyciê¿cy odbêdzie siê na specjalnej wadze na zakoñczenie turnieju.
UWAGA!
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do wszelkichzmian w regulaminie.