Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Pozycje na temat "jêzyków okcytañskich"
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Literatura
Stella
Jak w tytule - byłabym wdzięczna za podanie jakiś książek o językach, albo raczej dialektach starookcytańskich. Preferuję pozycje w języku angielskim ;).
Znalazłam to i owo w internecie na ten temat, wystarczająco, żeby się podjąć nauki, ale wolałabym korzystać z pewniejszych źródeł.
Lecheor
Na pocz±tek Paden i jego Introduction. A pó¼nej najlepiej wpa¶æ na moje translatorium (termin najbli¿szej edycji wci±¿ niepewny), gdzie podam ca³± resztê icon_mrgreen.gif

Bibliografia jest spora, wiêc mo¿e doprecyzuj, czego potrzebujesz (edycje, podrêczniki, opracowania...).

Stella
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem, wynikającym po troszku z liczenia na bardziej zorientowanych w temacie (inna nazwa na lenistwo xD).
Jeśli chodzi o znajomość "literatury przedmiotu" jak i samego języka jestem bardzo początkująca. Preferuję wiec pozycje w miarę popularne i powszechnie dostępne (o ile można w tym temacie mówić o powszechności), napisane bardziej w formie podręcznikowej niż "impresji na temat".
Podręczników z podstawami, mówiąc krótko.
Jeśli jest coś po polsku, to byłoby miło, ale na aż tyle nie liczę ;).
Szczególnie mnie interesuje dialekt regionu zamku Montsegur (to jest zdaje się prowansalski lub akwitański), ze względu na to że okcytańskim interesuję się ogólnie ze względu na katarów smile.gif.
A co do translatorium, to chwilowo mieszkam w Katowicach i w związku z tym nie wiem, jak to się ma od miejsca jego odbywania się xD.
Lecheor
Moim zdaniem obecnie najlepszy jest wspomniany podrêcznik Padena:
William D. Paden, An Introduction to Old Occitan (Introductions to Older Languages, 4), New York 1998 - za jedyne 30$ dostajemy porz±dnie wydan± ksi±¿kê (i p³ytê, która trochê nierówna, bo ciocia Aubrey tam ¶piewa icon_mrgreen.gif ), po której mo¿na z powodzeniem zg³êbiaæ jêzyk na samej lekturze ¼róde³.