Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: [Instrumenty] Strojenie instrumentu (gusli)
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Muzyka dawna, tañce i pie¶ni
Ladoga
Drodzy zaawansowani uzytkownicy instrumentow strunowych:-) gdzie mozna znalezc probki dzwieku. Jak powinno brzmiec np c d e ga???? moga byc to probki pojedynczych dzwiekow:-) Dziekuje serdecznie
Lecheor
*
Ladoga
Wcale sie nie obrazam Lechorze ja jestem maximus laikus w tym temacie:-) Chodzi mi o lopatologiczne strojenie dla amatora ktory zamierza nauczyc sie grac, tak bym mogl instrument nastroic ze sluchu klikajac kolejne dzwieki:-) wiem wpuscic chama do biura to klej wypije, przepraszam za nie uzywanie stosownej muzycznej nomenklatury:-)
Lecheor
*
Rabiega
Nie do¶æ, ¿e nekromaci, to jeszcze szydercy tongue.gif .
Je¶li kolega Ladoga sam okre¶la siê laikiem, to mo¿e by tak bardziej "³opatologicznie" ?
Kup sobie tuner, to takie ma³e elektroniczne pii¼dzide³ko, dostepne w ka¿dym sklepie muzycznym lub w necie. Sprzedawca doradzi jaki wybraæ ( czyli - jaki istrument chcesz stroiæ ), nawet bêd±c obdarzonym dêbowym uchem, z grubsza nastroisz. Koszt niewielki, w 60 PLN za ustrojstwo np. Korga siê zmie¶cisz.

Pozdrawiam.
Viator
Koledzy, koledzy, ja tu zamiatam a wy śmiecicie... niech no Ania wróci to Wam zrobi kazanie rant.gif

Ladoga, za mało precyzyjne. Co to ma byc ta sekwencja którą podałeś? Chodzi Ci o same dźwięki (C|D|G|GA czyli do-re-so-so-la) czy o akordy (c moll - d moll - g moll - g moll - a moll) ? Jeśli chodzi Ci o nastrojenie instrumentu, to jakiego - gitary ? Z mojego doświadczenia wynika że nastrojenie każdej struny z osobna do stroików nie wystarcza, podobnie jak "schodkowe" strojenie każdej struny do poprzedniej - minimalne różnice dają przykre"dudnienia", najwyraźniej słyszalne przy akordzie D dur. Ja stroję np. parami co drugą strunę na odpowiednich progach i sprawdzam dwie środkowe - służę w razie czego jakimś szkicem itp.