Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: V Jarmark Władysławowski w Żorach
> Inne > Kalendaria 2003-2009 > Kalendarium 2007
Elder
Zapraszam na JARMARK W£ADYS£AWOWSKI do miasta ¯ory woj.¶l±skie. Zaproszenie dotyczy rzemie¶lników wystawiaj±cych kramy zw³aszcza z pokazami swego rzemios³a jak i Bractw, Zakonów, Kompani, Pocztów oraz Dru¿yn z XI-XIIIw.
(namioty historyczne, inne sprawa w rozmowach ale osobi¶cie jestem przeciw)
Na pocz±tku nale¿y napisaæ ¿e nie jestem organizatorem ca³o¶ci (ca³ego festynu) lecz tylko z Woln± Kompani± Niezdobytego Grodu koordynowaæ bêdê sprawy rycerstwa, tak wiêc liczê ¿e sami tworzymy imprezê i zachowujemy ca³y klimat, wygl±d, przedmioty u¿ytku, oprawê.
Rzemie¶lnicy(Rêkodzielnicy) proszeni o kontakt elder68@onet.eu w sprawie g³êbszych zagadnieñ.
( garncarzy, br±zowników, odlewników, wikliniarzy, bursztyniarzy, kowali, bednarzy, p³atnerzy, tkaczy oraz wielu innych których nie wymieni³em)

Zaproszenia porozsy³am mailem, lecz proszê o zg³oszenie do koñca maja, poniewa¿ muszê ustaliæ ilo¶æ strawy, wody, opa³u itd.
Obóz bêdzie zbudowany na piêknym oddalonym od miejsca Jarmarku (pokazów,turniejów), a tym samym od miejsca zamieszkania (bloków) terenie o 15.00 minut drogi. Obozowisko strze¿one przez firmê jak i przez nas samych (je¶li wystawimy stra¿e, je¶li bêdzie na tylu).

Pi±tek 22.06 -proponuje przyjazd ludzi zaproszonych (rozbicie namiotów, zapoznanie siê,
omówienie Soboty,Niedzieli)

Sobota 23.06 -poniewa¿ wszystko jest w toku jeszcze, wiêc podam skromne dane:
w tym dniu od oko³o 14.00 do oko³o 21.00 w miejscu ca³ego Jarmarku
(festynu) odbêdzie siê rozpoczêcie -przedstawienie przyby³ych, turniej
pieszych gdzie nagroda za II miejsce 100 z³ w talonie do wykorzystania
u rzemie¶lników lub kasa -sprawa w toku i za I miejsce 400z³ w takim samym
uk³adzie
,turniej ³uczniczy na dwóch torowiskach z nagrod±, miêdzy
naszymi wzmaganiami bêd± plebejskie oraz ³uki,oszczep ogólnie dla
tekstylnych jest to podyktowane organizatorem có¿,ale wszyscy organizatorzy
takich imprez wiedz± ¿e trudno uciec od tego. W koñcowej fazie Soboty
insenizacja lub nie (omówimy to wszyscy w pi±tek) zdobywania, szturmu
grodu ¯ory - czyli zbudowanej bramy do tych celów na miejscu Jarmarku. Po
zakoñczeniu zabawy, pokazów, turniejów przenosimy siê do obozowiska gdzie
rozpoczniemy Sobotnio-Niedzieln± ucztê (nareszcie:)) ) z zabaw±.

Niedziela 24.06-wypoczynek, zabawa, do zaakceptowania (przez ogó³) przej¶cie (jak
bêdziecie mogli i¶æ smile.gif ) do muzeum gdzie mo¿na co nieco ma³e co nieco smile.gif
zobaczyæ z historii naszego grodu jak by nie patrzeæ 1272 kochany
XIIIw
, mo¿liwe jakby co prze³o¿enie turnieju ³uczniczego na Niedziele,
no i wyjazd

Wymagania sprzêtowe oraz inne ustalenia wkrótce.

Zapraszam i proszê waliæ pytanka postaram sie na wsio odpowiedzieæ.
Tristram
Organizujecie tê imprezê po raz pierwszy, czy ju¿ wcze¶niej siê odbywa³a?
Je¶li siê ju¿ odbywa³a to ilu zwykle bywa uczestników?
Ze wzmianki o uczcie wnioskujê, ¿e zapewniacie wy¿ywienie clap.gif

Jestem zainteresowany, w koñcu imprezy XI - XIII wieczne nie s± czêste. Ze zg³oszeniem poczekam jeszcze na wiêcej szczegó³ów. Jakby co kontaktowaæ siê z tob± tak?
Elder
Impreza odbywa³a siê ju¿ IV razy i zawsze wygl±da³o to tak ¿e Rada dzielnicy p³aci³a jakiej¶ grupie przewa¿nie XV wiecznej bo niby bardziej pokazowi qrna i tyle by³o z Jarmarku i Rycerstwa. Wiêc próbujemy to zmieniæ i daæ wiarê XIII tak jak to powinno byæ. Ilu bêdzie te¿ siê dowiesz, papu dostaniesz nikt nie bêdzie g³odny i my¶lê ¿e nikt nie bêdzie ¿a³owa³(nie ma szans). Napisz jak sie zdecydujesz?, ilu?, czy macie namiot?, itd.
Konkrety wzglêdem uzbrojenia ochronnego w przygotowaniu.
Jak by co wszystko do mnie.
Gilgamesz
Hej
Kubu¶ s³uchaj u nas w bractwie temat imprezy wrze. Ka¿dy wpada na jakie¶ nowe pomys³y tak wiêc na kramiku spodziewaj sie wyrobów z drewna tzn naczyñ, mieczyków i tarcz dla najm³odszych, wyrobów z wikliny, strza³ itd.
Co do taranu to projekt ju¿ powsta³, Kosztorys równie¿ powinien kosztowaæ ok 300z³ na razie to tylko teoretyczna cena. Musimy jeszcze zorientowaæ siê w cenie drewna jakie bêdzie potrzebne do budowy tego taranu czyli ¶ruby, belki itd ale jak na razie szacunkowo to te 300z³ a mo¿e nawet mniej. Trebuszet zobaczysz w maju w ca³ym jego majestacie bo zdjêcia nie oddaj± pe³ni jego potêgi bigsmile2.gif
Pozdrawiam
Ps Prawdopodobnie za³atwi³em kowala ma do mnie zadzwoniæ na dniach.
Elder
Przyznaje jestem pod wra¿eniem Trebusza szczerba.gif oddaje swoje, co do taranu zastanawiam siê zobaczê ilu wszystkich bêdzie. Dopracowaæ trza jeszcze wymagania i formê wyp³acenia nagród.
Daj znaæ z rzemie¶lnikami jakby co wysz³o.
Elder
Witam.


co do ³uczniczego:

Prawa i zasady, które ³uczników dotyczyæ bêd±
1. Wiadomym czynimy, jako to 23 czerwca AD 2007 w ¯orach Turniej £uczniczy bêdzie.
2. Stan±æ do owego turnieju mo¿e ka¿dy, czy to pasowany, giermek czy kmieæ zwyk³y, byleby tylko ³uk krzepki a strza³ piêæ mia³. Ka¿de tedy z Bractw, Kompani, Dru¿yn, które do ¯or przybêd±, ilu zechce ³uczników do turnieju wystawiæ mo¿e.
3. Ka¿dy, kto w szranki ³ucznicze stanie, by gawied¼ poznaæ mog³a kto taki, dono¶nym g³osem przedstawion tako¿ z jakiego Bractwa, Kompani, Dru¿yny siê wywodzi.
4. Ch³opsk± rzecz± je¶æ, rycersk± - wiele piæ, ali¶ci kto jakowym napitkiem zamroczon w szranki stan±æ chcia³ bêdzie, tego Gwardia pojma i do lochu wrzuci.
5. Konkurencyji w turnieju cztery bêdzie, aby zwyciêzcê pokazaæ.
6. Tako¿ pierwsza konkurencyja najprostsza bêdzie, a po to jedynie rozgrywana, by nikt, kto ³uku trzymaæ nie umie i powietrze jeno miast tarczy dziurawi, do dalszych zmagañ dopuszczon nie by³. Ka¿dy tedy z odleg³o¶ci kroków 15 dwa razy po piêæ strza³ do tarczy wypu¶ci, a ktoby owymi dziesiêcioma strza³ami w tak wielk± tarczê nie trafi³ piêæ razy, wiêcej strzelaæ nie bêdzie.
7. Druga konkurencyja nie tylko oka bystrego i rêki pewnej, ale i nóg chy¿ych i d³oni sprawnych wymagaæ bêdzie. Jako to linii piêæ wyznaczonych bêdzie, 30, 25, 20, 15 i 10 kroków ode tarczy umieszczonych. Na liniach owych po jednej strzale w ziemiê wbite bêdzie. Ka¿dy, kto w szranki turniejowe stanie, na linii od tarczy najdalszej ustawiony bêdzie, gdzie strza³ê wyj±æ z ziemi i na ciêciwê na³o¿yæ wolno mu bêdzie. Na znak dany wystrzeli, do kolejnej linii dobiegnie, strza³ê tam tkwi±c± na ciêciwê za³o¿y, wystrzeli i ku kolejnej linii pobiegnie. Ile strza³ w tarczy umie¶ci, tyle mu policzonych bêdzie - tako¿ zdarzyæ siê mo¿e, ¿e ten, co jedn± jeno strza³ê, za to w samym ¶rodku tarczy umie¶ci lepszym bêdzie od tego, któren wszystkie piêæ wystrzeli, w brzegi jeno tarczy trafiaj±c. Wiadomym tako¿ czynimy, i¿ gdyby kto z 30 aliby i 25 kroków strzelaæ nie chcia³, czyniæ tego nie musi - strza³ê tam tkwi±ca na miejscu zostawiæ mo¿e i ku tym bli¿ej wbitym na sygna³ dany bie¿aæ - ali¶ci kiedy raz liniê przekroczy, wróciæ ju¿ na ni± nie mo¿e, tedy i strza³ mniej ku tarczy po¶le. Wszystko od punktacji zale¿y czyli oka bystrego, ale coby nie by³o ³atwo spieszyæ trza siê bêdzie bo czas up³ywa chy¿o.Po tej próbie jeno lepsi do dalszych zmagañ przyst±pi±.
8. Konkurencyja kolejna "Prób± Robina w Kapturze" jest zwana - bo jako ten albioñski ³ucznik strza³ê w ¶rodku tarczy tkwi±c± swoj± strza³± roz³upaæ potrafi³, tak i w próbie owej o to chodzi by pociski swe w tarczy jak najbli¿ej jeden od drugiego umie¶ciæ. Z zawodników ka¿dy sznur o d³ugo¶ci trzech metrów przed strzelaniem dostanie, po czym z kroków 15 strza³y trzy do tarczy wypu¶ci. Do tarczy razem z sêdzi± podejdzie i strza³y w tarcze wbite sznurem po³±czy, a sznurek na utworzenie owego trójk±ta u¿yty, ode ca³o¶ci odciêty bêdzie. Je¶liby który z ³uczników (co nie daj Bóg, bo wstyd to i sromota) wcale strza³± do tarczy nie trafi³, za ka¿d± takow± strza³ê metr jeden ze sznura odciêty mia³ bêdzie. Ten, któremu sznura na uczynienie kolejnego trójk±ta nie stanie, z turnieju odpada. Gdyby za¶ zdarzy³o siê, ¿e dwu alibo wiêcej zawodników w jednej rundzie odpadnie, ten z nich najlepszy, który do rundy owej z najd³u¿szym sznurem stawa³. Po tej próbie trzech jeno najlepszych na placu ostanie
9. Ostatnia próba, która zwyciêzcê wy³oni, zaiste nerwów stalowych ode ³uczników wymagaæ bêdzie. Bo oto ka¿dy z nich strza³y dwie w rêkê dostanie i przed tarcz± postawion bêdzie. Z kroków 10 przynajmniej jedn± ze strza³ owych w tarcze trafiæ bêdzie musia³. Po czym kroków 15 od tarczy ustawiony zostanie, dwie strza³y dostanie i znów strzelaæ bêdzie, coraz to dalej od tarczy stoj±c, a¿ do chwili, gdy ¿adna z dwu strza³ jego w tarcze nie trafi. Ten za¶ zwyciêzc± bêdzie, który najdalej ode tarczy odejdzie, w ka¿dej rundzie strza³± w cel trafiaj±c. Gdyby za¶ dwójka albo i trójka ³uczników na tej samej linii stoj±c w cel nie trafi³a, strzelaæ bêd± dalej, a¿ do chwili kiedy jeden tylko z nich strza³ê w celu umie¶ci.
Elder
Witam

co do walk pieszych:


Prawa i zasady tycz±ce pieszych w szranki maj±cych stawaæ

1. Przeciwnika swego szanowaæ winni¶cie, tako¿ i o jego ¿ycie i zdrowie dbaæ macie.
2. By za zwyciêzcê byæ uznanym ubiæ nikogo nie trza.
3. Tych, co mieczem jak cepem t³uc bêd±, na pole do m³ócki razem z ch³opami pójd±.
4. Nie godzi siê wyskoków dziwnych czyniæ, pasuj±cych do szabelki jakowej¶, nie za¶ do zacnego miecza.
5. Nie godzi siê sztychów zadawaæ, chyba ¿e wasz przeciwnik sam nañ wlezie.
6. Piesi walczyæ bêd± mieczami, toporami - z tarcz±.
7. Je¿eli jakowy staj±cy w szranki broñ inksz±, a zatrwa¿aj±c± przedstawia³ w bój dopuszczon nie bêdzie, chyba ¿e orzekaj±cy wyznacz± sprawdzenie G¿dacza.
8. Wa¿no¶æ trafieñ w kolejno¶ci: g³owa, tu³ów, rêce.
9. Na potyczkê sk³adaæ siê maj± trzy starcia, oceniane ka¿dorazowo przez trzech sêdziów daj±cych jeden g³os. Wygrany walczy dalej.
10. Przy trafieniu obopólnym zwyciêzc± jest ten, który trafi³, lub tako¿ móg³ trafiæ, jako pierwszy. Zwyciê¿a tako¿ ten, który zagrozi³ wa¿niejszej dla ¿ycia czê¶ci cia³a.
11. Starcie nierozstrzygniête powtórnie ma byæ odbyte, a rozs±dza je Orzekaj±cy sk³adu sêdziowskiego.
12. Pojedynki odbywaæ siê bêd± w miejscu, na którego przej¶cie trzeba dziesiêæ kroków.
13. S±dy nad walkami prowadziæ bêd± Kasztelan Wolnej Kompani Niezdobytego Grodu i dwaj wybrani z Bractw, Kompani, Dru¿yn zaproszonych.
14. Zasady, które ³acniej obja¶niaæ bêd± sposoby walki, przedstawiane bêd± przed rozpoczêciem walk. .
15. Tako¿ Pieszy przystêpuj±cy do Turnieju winien posiadaæ co najmniej przeszywanicê zacn±, kolcz± lub lamelkê, he³m co oblicze skrywa – albowiem zdarzyæ siê mo¿e he³m otwarty jakowy, tak wiêc twarz zabezpieczona winna byæ, tako¿ ochronione rêce. Ka¿dy sprawdzon bêdzie, lecz winien wiedzieæ Pieszy, ¿e zdrowie jego od siebie jest uzale¿nione.

Elder

Poszukuje przyznam siê szczerze jeszcze Garncarza najlepiej z mo¿liwo¶ci± pokazu na kole garncarskim.

Bractwa, Kompanie, Dru¿yny zaproszone proszê o potwierdzenie.

Zapraszam
Niech wygra najlepszy
Niech bawi± siê wszyscy
A na takiej uczcie jeszcze nie byli¶cie smile.gif


Trochê bêdzie zró¿nicowanie XI-XIII ale co tam smile.gif
Elder
Sie mano
Garncarza to¿e ju¿ mam, tak wiêc do informacji podajê.
¯a³uje ¿e co niektórzy wystraszyli siê braku namiotów,hm có¿.
Zale¿a³o mi aby wiarê z wieku XI-XIII zebraæ do kupy z regionu naszego i pokazaæ ¿e w kupie mo¿na wiele.
GhaSh
Mog³e¶ napisaæ ¿e wiêkszym problemem od garncarza jest brak chêtnych. W sumie niepotrzebnie jecha³em poogl±daæ. Chocia¿ takiego obozu to siê nie spodziewa³em... 2 namioty, 2 toy-toye i sterta siana hehehe.gif tylko nie wiem po co te regylaminy do turniejów, jak i tak nie by³o ludzi. A sam jarmark bardziej przypomina³ odpust.
Elder
Witam
Ghash jak bêdê potrzebowa³ twoich wniosków to ci powiem, ale narazie s± mi zbêdne sugestie dzieciaka który stoi pod drzewem i ogl±da po to aby jakie¶ mi tu wywody waliæ.
Wpierw musisz co¶ zrobiæ (zorganizowaæ) aby zrozumieæ, a juz napewno musisz siê nauczyæ rozró¿niaæ s³omê od siana hehehe.gif
Wa¿ne ¿e zaproszeni siê bawili.
Jak dam siê namówiæ na przysz³y rok to miejsce obozowiska bêdzie miejscem naszej imprezy, aby siê odci±æ od blokowisk.

Zdjêcia proponuje ogl±daæ na :

Za³oga Grodu Raciborskiego

http://www.zgr.freehost.pl/dane/gallery/ga...ry%2023_06_2007

oraz blogu Tristrama

http://tristram.blog.onet.pl/7,18,18,album.html
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.