Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Czy jest to namalowane???
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Rzemios³a i narzêdzia
Dagr
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznikKliknij, aby zobaczyæ za³±cznikKliknij, aby zobaczyæ za³±cznikKliknij, aby zobaczyæ za³±cznikCze¶æ! Mam pytanko.Wzory takie jak na solniczkach,igielnikach czy ig³ach s± namalowane???A jak tak to czy farb± olejna czy jakas inn±??Tu kilka zdjêæ owych rzeczy;Z góry dziêki i pozdro:))
Mbartnik
Na no¿yku i solniczce zastosowano technikê Aniello (nie wiem czy poprawnie napisa³em).
Technika ta polega na wyryciu wzoru, a nastêpnie wype³nieniu szczelin substancj± o odmiennym kolorze.
Pozosta³e to zwyk³e ryty.
Takie moje spostrze¿enia (ale to nie moja dziedzina, wiêc siê nie sugeruj za mocno smile.gif )

Pozdrawiam
Marcin
Dagr
dziêki!wla¶nie jestem w trakcie robienia solniczki i nie wiem czy mo¿na a³a¶nie farb± "machn±æ" w rowkach.Ale dziêki dobre i to:)))
Mbartnik
Pewien rogownik u którego rozwi±zanie takie podpatrzy³em robi³ mieszankê ¿ywicy i sadzy.
Rabiega
Niello.
Mbartnik
Niello - ty¿ piknie bigsmile2.gif
Dagr
Fajna metoda ale za durzo czasu chyba zajmie bo co¶ tam z³ote,co¶ tam srebrne ale czy mo¿na farb± olejn±( nie do ¶cian tylko dla plastyków0????
Mbartnik
CYTAT(Dagr @ 20:07 07.12.2006) *
ale czy mo¿na farb± olejn±( nie do ¶cian tylko dla plastyków0????

jasne, ¿e mo¿na.
Tyle, ¿e nie bêdzie to "historyczne" icon_wink.gif . Ciekawym efektów twojego eksperymentu.
Szymon de Conti Sarré
Farby olejne, to dopiero XIV wiek.
Czcibor
Po co farb± olejn± jak mo¿na sadz± wysmarowaæ!!
Dagr
Ok sadza to dobry pomys³ ale jak "wysmaruje" co trzeba to sadza latwo bêdzie mog³a "zej¶æ" czy nie trzeba jako¶ tego czym¶ pomalowaæ.LAkierem czy czym¶ takim????
nieczar
farby olejne s± tak stare jak ludzko¶æ....mieszanek barwnikow mineralnych z tluszczem u¿ywano juz w neolicie

...ale farby olejne malarskie to faktycznie znacznie pozniejszy wynalazek ,na pewno po¼ne ¶redniowiecze ,choæ czytalem gdzie¶ o miesznkach zlotego pylu i jaki¶ substancji stosowanych do "pozlacania" tkanin i skory w sztuce chiñskiej ....podobno Mongolowie rowniez stosowali tej substancji...nie znam jednak konkretnej literatury na ten temat

a tobie mlody kolego radzê od razu robiæ metodami jak najbardziej historycznymi...stosuj±c po³¶rodki mo¿na nabraæ niedobrych nawykow i potem ciê¿ko jest przeskoczyæ na s³uszn± drogê
...metod jest naprawde sporo,ale nie oczekuj ,ze otrzymasz gotow± receptê na sukces...ka¿dy producent pilnuje swoich tajemnic ,nie wszystko bowiem mozna pokazaæ....w ten sposob ogranicza siê konkurencjê :^)
Dagr
He,he z konkurencj± siê zgadzam ale czy ta sadza nie zejdzie w jaki¶ ³atwy sposób???
Rabiega
CYTAT(nieczar @ 10:57 08.12.2006) *
...metod jest naprawde sporo,ale nie oczekuj ,ze otrzymasz gotow± receptê na sukces...ka¿dy producent pilnuje swoich tajemnic ,nie wszystko bowiem mo¿na pokazaæ....w ten sposob ogranicza siê konkurencjê :^)


A ja jednak uchylê r±bka tajemnicy :
Farba olejna, czyli olej lniany z dodatkiem barwnika/pigmentu, np. sadzy, barwnej glinki itp.
Je¶li chcesz uzyskaæ efekt "negatywu", mo¿esz gotowaæ rogowy element w barwi±cym wywarze (jak przy barwieniu tkanin), potem u¿ywaj±c rylca uzyskujesz bia³y wzór na kolorowym tle.

Pozdrawiam.
Dagr
Dziêki przyjacielu!Bogowie ci to wynagrodz±:)Ju¿ nied³ugo zaczne:)
Thyrvald
¯eby zobaczyæ jako to sie robi rzuc okiem na mój róg. Mo¿e nie jest to tak wysublimowana rzecz jak te solniczki w pierwszym po¶cie ale dobrze obrazuj± etapy.
1. g³êboki ryt konturów
2. zabarwione wnêtrze wzorka
3. zabarwione sadz± zmieszana z olejem kontury + p³ytki ryt woko³o wzorka dla lepszego kontrastu.



Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.