A opis tego Twojego to nie lacha?
Bo ja nie wiem co to za fresk...
Nastêpne mog± same do Ciebie przyj¶æ, je¶li wrzucisz maila na PW.
A co do smuk³o¶ci - zauwa¿ podobieñstwo do kilku XV-wiecznych cytr perkusyjnych (takich, jak dzisiejszy chicotén czy tambour de Béarn), nic tu nie sugerujê (bo dot±d mnie ten temat nie wci±gn±³), ale mo¿e byæ to ciekawe powi±zanie przy badaniu ewolucji cymba³ów.
P.S.
Dorzucam nowe:
BL Add. 34294, fol. 37r; Godzinki Sforzów, iluminowa³ Giovanni Pietro Birago, Mediolan 1490 - bardzo ³adne, ale strun nie chcia³o mu siê domalowaæ;
BL Royal 2 A. XVI, fol. 98v; Psa³terz Henryka VIII, 1530-1547, trapezoidalne z pokryw± ;
Bruksela, Biblioteka Królewska Alberta I, MS 9511, f.15, Brewiarz Filipa DObrego, Drzewo Jessego;
Gobelin z Luwru (nr kat. OA7355), ciekawe, bo w kszta³cie "¶wiñskiego ³ba";
(o witra¿u z Krakowa nie wspominam, bo to oczywiste i powszechnie znane)
i jeszcze:
Frankfurt a. M., ko¶ció³ karmelitów, malowid³a na sklepieniu prezbiterium (po 1430), jest tam w ch** anio³ków, jeden ma ca³kiem fajne trapezoidalne, ale smuk³e i niesymetryczne cymba³y.
jest jeszcze anonimowy drzeworyt, trudno daæ namiary... zob. mo¿e: M. Lehrs,
Kritischer Katalog Tafelband 8, Taf. 225, reprodukowany te¿ u Page'a,
The 15th-Century Lute: New and Neglected Sources, EM 9, 1981, s. 15 (il. 10).
I mo¿e jeszcze to:
Manchester. katedra, drewniana konsola (jeden z wielu anio³ków, ok. 1480, trapezoidalne).