Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: "£uk- Drewniany £uk ¦redniowieczny"
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > £ucznictwo
Robin
Witam wszystkich bardzo serdecznie.Od niedawna jestem szczê¶liwym posiadaczem ksi±¿ki J. Jankowskiego "Drewniany..." read.gif
Jestem pocz±tkuj±cym ³ucznikiem, i nie za bardzo wszystko rozumiê. icon_redface.gif
Je¶li jest tu jaki¶ profesjonalista, to proszê o kontakt.
W sprawie przyrz±dów opisanych w ksi±¿ce to mogê pomóc, bo sam je zrobi³em icon_cool.gif
Abrat
Napisz do autora, w ksi±¿ce jest jego adres.
Robin
Pan Jankowski udziela odpowiedzi bardzo zwiêz³ych i niewiele mi t³umaczy. Przyrz±dy umiem robiæ, szukam tylko cz³owieka, który mo¿e siê ze mn± konsultowaæ w sprawie tej¿e ksi±¿ki. Je¿eli masz czas i chêci, to mo¿e napisa³by¶ mi conieco o np. kuciu grotów itp., bo jestem dopiero pocz±tkuj±cy
Langus
Witam

S³uchaj Robin. Nie chcialbym aby Twoje wypowiedzi wywo³a³y burze ¶miechu. Niestety na tym forum jak starzy "wyjadacze" poczuj± ¶wierz± krew to od razu siê pastwi± nad pocz±tkuj±cymi rymcersami, rzemie¶lnikami i innymi co maj± wiele zapa³u - skutecznie im ten zapa³ gasz±c. Tak jak Ci ju¿ t³umaczy³em na GG potrzeba najpierw sprawiæ (przed zrobieniem go sobie samemu) sobie jaki¶ ³uk który w miarê normalnie strzela. Im lepszy to bêdzie ³uk tym lepiej dla Ciebie. Najpierw nale¿y poznaæ ³uk je¿eli chce wykonaæ go ¿eby wiedzieæ jakie powiene posiadaæ parametry, jak powinien strzelaæ itp. To samo dotyczy siê strza³. Sk±d bêdziesz wiedzia³ jak ju¿ nawet zrobisz ³uk czy strza³y ¿e one s± dobre skoro nie mia³e¶ wcze¶niej takowych w rêce? Bogdan Popek zanim zacz±³ robiæ ³uki du¿o strzela³ ze sportowych ³uków. Po za tym od dawna zajmuje siê ciesielk± i stolarstwem co bardzo mu pomaga przy konstrukcji ³uków - wie jak zachowuj± siê odpowiednie gatunki drzewa podczas obróbki.