Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: jak zacz±æ
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > £ucznictwo > Treningi i spotkania ³ucznicze
pulpecik93
mam problem poniewa¿:
1. czy w wieku 13 lat mo¿na braæ udzia³ w turniejach rycerskich.
2. co do tego potrzebuje.
za odpowiedzi bardzo dziêkujê. jestem pocz±tkuj± cym ³ucznikiem wiêc bêdê wdziêczny za ka¿d± pomoc.
tatsu
Patrz±c z mojej pozycji, strony - nazwij, jak chcesz - trzynastolatek mo¿e uczestniczyæ w turniejach. Jako widz po drugiej stronie barierek.
Je¶li jednak jakowe¶ bractwo skrzyd³a nad Tob± roz³o¿y (a najczê¶ciej przyjmuje siê osoby od 16 roku ¿ycia wzwy¿), to pewnie bêdziesz móg³ byæ po tej drugiej stronie barierek i mo¿e nawet wyst±pisz w turnieju ³uczniczym.

Wiem, ¿e brzmi to okrutnie, ale ze wzglêdów prawnych wola³abym nie mieæ osoby trzynastoletniej w grupie (chocia¿ niektórzy w tym wieku maj± stokroæ wiêcej rozumu ni¿ trzydziestolatkowie). Tylko ze wzglêdów prawnych. Bojê siê problemów, które mog± stworzyæ rodzice, gdy ich pociesze na takim wyje¼dzie co¶ siê stanie. Có¿, kto raz siê sparzy³, na zimne bêdzie dmucha³.

Podkre¶lam, i¿ jest to moje jak najbardziej prywatne zdanie.
JUR
java script:emoticon('tatsu, ')tu wiidzê jest trochê ma³ej wiary 13 la o niczym nie przes±dza smile.gif
tatsu
JUR, mo¿e i nie przes±dza, co napisa³am powy¿ej, i¿ niejeden m³odzik ma wiêcej rozumu ni¿ stary, wiêcej og³ady, wiêcej do¶wiadczenia.

pulpecik93, próbuj gdzie¶ siê przy³±czyæ. Z bractwem zawsze ³atwiej (jak to mówi± "w kupie ra¼niej" icon_wink.gif ) Zrób/kup strój odpowiedni do epoki, któr± chcesz odtwarzaæ, najlepiej "na wyrost", bo jeszcze ro¶niesz. Zacznij najlepiej od jakiego¶ prostego wdzianka, które historycznym bêdzie (nie ka¿dy musi byæ ksiêciem, rycerzem, czy królem).

Do turniei ³uczniczych ³uk dobry na pewno bêdzie Ci potrzebny (osobi¶cie polecam pana Jankowskiego) i strza³ tak z tuzin (czyli 12 sztuk) do ³uku odpowiednio dobranych - nie za ciê¿kich i nie za wiotkich etc.